Yazmasam deli olacaktım; yazdım divane oldum efen'im

16 Ocak 2011 Pazar

Temple Grandin & Otizm : EKSİK DEĞİL , FARKLI !





 Otizm hakkında konuşulacak , yazılacak pek çok şey vardır belki ; ama ben bu konuda kendimi bu işe hiç bir şekilde yetili ve yetkili görmüyorum ; ancak hem bu konuda bilgilendirme hem de yansıma biçimi olan sinema sanatı açısından son derece kaliteli ve dolu bir kaynak olarak bir film öneriyorum :
 
Temple Grandin(2010) & 7 Emmy Ödüllü & IMDB : 8,4 / 10

Otizm hakkındaki bilgilendirmeyi dediğim gibi bu film fazlasıyla yapacaktır ; ben de film hakkında ufak bir bilgilendirme yapayım :

Film  , Amerika'da ve dünyada "Hayvan Besiciliği ve Psikolojisi " başta olmak üzere bir çok önemli konuda ilk sayılacak ve de otizmsizler dünyasında esgeçilmiş detayları ortaya çıkarıp da bu konular hakkında bir çok gelişmeyi sağlayan ve hem de bunu OTİZMİNİ bir avantaj olarak ; yani BİR EKSİKLİK DEĞİL DE BİR FARKLILIK OLARAK GÖREREK başaran Temple Grandin'in hayatını konu almakta . . . Çok üstünkörü bir tabirle : İZLEYİNİZ , PİŞMAN OLMAYACAKSINIZ ; demem mümkün ; ancak izleyenler görecektir ki sadece insandaki PİŞMANLIK duygusunu bastırmanın çok ötesinde etkileri olan bir film .

Filmden bir kaç kare ( Sağ alttaki ; inekli olandaki Temple Grandin'in kendisidir) :




    

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder