Yazmasam deli olacaktım; yazdım divane oldum efen'im

14 Ocak 2011 Cuma

KARS : Kafa Röntgeni

Karma memleketli bir insan olarak ; o karma içinde Kars da yer almaktadır benim "memleket algım"da.Şu günlerde adı güncel-siyasal ; belki de sanatsal(yuh!) sebeplerle sık sık telaffuz edilmekte memleketimin ... Heykel ya da sanat-estetik hakkında konuşmaya ne yetim ne de niyetim var ; bu yüzden böyle beklentide olanlar için son durak burası ; bir tur daha binmek isteyenler kalabilir ... Şöyle buyurun :

Lafı pek de uzatmadan mevzuya geliyorum ; biraz zamanları , zamandaki kafaları incelemek gerekir diye düşünüyorum :
Eski kafalar ne güzelmiş ; o güzel şiirdeki gibi sanki renkler değil de "tüm kafalar kirleniyor şimdilerde" ve "birinciliği" ise şu son Kars-Heykel-Ucube meselesi yüzünden "biz" elde ediyoruz. Böyle dememin sebebi ise şu anın ve birazdan paylaşacağım "estetik" anın ortak mevzusu olan KARS ...Şöyle ki :

-Şimdiki kafalarda bir Kars var , tartışma var ve en çok kullanılan,en çok taktığımız kelime ise "ucube" ...
Ve
-Bakınız ki şimdi yine bir Kars daha sunacağım sizlere ; tartışmasız , ucubesiz ...
Sizler görünüz ne kadar kirlendi kafalarımız ve ne kadar güzel imiş kafalarımız  :
   
       ~ KARS ~

Öyle güzel ki ölürüm artık
Beyaz uykusuz uzakta
Kars çocukların da Kars’ı
Ölüleri yağan karda
Donmuş gözlerinin arası

Sen küçüğüm sımsıcak
Ne derler ona –bu kızakta
Boyuna türküler yakıyorsun ya
Sanki her türküden sonra
Hohlasan gök buğulanacak

Anla ki her durakta
Yok sınırları aşkın
O iyi yüzlü Tanrı
Beklesin dursun bizi
Kurduğumuz rahat tuzakta

Nasıl olsa yine bir gün
Döneriz bu yollardan geri
Senin bir elinde bir mendil
Öbüründe kuş sesleri...

CEMAL SÜREYA

*Haa , derseniz ki kafa Cemal kafası , kafa Süreya kafası ... illa ki güzel olacaktır da ; bizdeki kafaların artık bu kadar kirli olmasını da açıklayamıyor , "Cemal Süreya Kafası" dahi...(bence).





.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder