Yazmasam deli olacaktım; yazdım divane oldum efen'im

7 Eylül 2012 Cuma

Şunu dinleyin, şöyle de yapın (2)

Modlu medyanlı şarkı tavsiyesi listesinin devamı gelebilir demiştim (vallahi de demiştim billahi de demiştim; inanmayan şuraya baksın) ; bir gece ansızın geldi efen'im:

- Birisi size "O"nu sorsun ve hiç düşünmeden "her yanı"nı diyin ve "ellerini" de ekleyin : Sakin - Edepsiz Komedya

- İki yol vardır efen'im; bu parçadan öncesi, bu parçadan sonrası: Mavi Sakal - İki Yol

- Bir tiryaki gibi aydınlık için, bu akşam Mayıs'ın 5'i olun; parçanın sahibinin parçayı atfettiği Mino'nun Siyah Gülü adlı kitabını da okuyun: Hüsnü Arkan - 5 Mayıs

- Kordoba yollarına düşün, aya bakın, atınızla konuşun:  Zülfü Livaneli - Atlı

- Sevdanın yollarına düşün; bilhassa yokuşlu yollarını seçin: Güvenç Dağüstün & Birsen Tezer - Sevdanın Yolları ( sevdanın en yokuşlu yolları Burgazada'dır; bilginize efen'im )

- Ruhunuzu akustik bir akıntıya teslim edin : India Arie & Raul Midon - Back To The Middle (3:53'ten itibaren Raul Midon'un ağzıyla attığı trompet solo, akıntının en güçlü olduğu yerlerden biridir efen'im)

- Freddie Mercury' yi anın, müzik aleminin ne hallere düştüğüne içerleyin : Queen - Killer Queen

- "People are crazy and times are strange" efen'im; başka hiçbir tümce bu parçayı ve modunu daha iyi açıklayamaz: Bob Dylan - Things Have Changed  ( İlgili videodaki Oscarlık performansı için Bob'a "En Birinci Bob Ödülü"nü veriyorum efen'im )

- Başka, bambaşka; yine, yeni, yeniden, jazz mı jazz bir gülnihal; çünkü piyanonun başında Fazıl Say var : Fazıl Say - Yeni Bir Gülnihal ( Jazz Variations )

- 40. yılını deviren Scorpions'a saygı duruşunda bulunun : Scorpions - The Best is Yet To Come

- Saygı demişken, saygı duruşu demişken çok gerilerden, 1975'ten, günümüze, geleceğe seslenen Barış Manço'yu anın: Barış Manço - 2024 ( İkinci Yolculuk ) 

Şimdilik bu kadar efen'im; "B" formatındaki modlu medyanlı şarkı listeme bir kaçak kat daha çıkma ihtimalim var; keyifli dinlemeler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder